2017. február 3., péntek

Restaurálás, átalakítás iskola, 9. rész: Extrák, tippek trükkök

Amiről még nem volt szó, de érdemes áttekinteni

Ebben a fejezetben inkább csak gondolatébresztések lesznek, mintsem szájbarágó és pontról-pontra követendő technikai utasítások. Nem irigységből nem adom át ezeket a részleteket, hanem mert mindenkinek a saját útját kell járni, a főbb irányelvek és szabályok figyelembevételével. Természetesen adott igények technikai megvalósításában szívesen állok mindannyian rendelkezésre a meglévő tudásom és tapasztalatom erejéig, de ez a kérdés olyan sokszínű, hogy csak adott felvetésre lehet igazán értelmes és a lehetőségekhez képest mélyreható választ adni.. Szándékosan nincsen "hogyan csináld" fotó sem ebben a fejezetben, csak néhány ötletelős részlet, hogy azért ne maradjunk most sem vizuális inger nélkül. A szavak és képek alapján legyen mindenkinek saját agymenése és kezdjen el ihletet gyűjteni. Nagyon nehéz általánosságban beszélni írni egyedi dolgokról. Ez a fából vaskarika tipikus esete. Mégis néminemű tuning ötleteket szeretnék felvillantani. 

 
Kerékszélesítés, dekoráció és házsó szárny
 
Fokról fokra
Ha egy kitalált, legyártott és megszokott Matchboxot bármilyen módon átalakítunk az már egy teljesen egyedi példány lesz, a tuningolójának a kézjegyével. Mindegy, hogy csak egy új festést kapott vagy a felismerhetetlenségig átgyúrta az illető, a kocsi már az ő jellemzése is egyben. Minden értelemben! A legegyszerűbben a kerékcserével lehet operálni. Akár Matchbox kereket teszünk fel a régi helyett, akár teljesen máshonnan valót, nagyban megváltoztatja az autóról megszokott képet. Talán innen indul a tuning. Továbblépés, amikor egy kicsit nagyobb szélesebb kerék kerül alá. Ekkor már a kasznit is meg kell kicsit emelni, netán sárvédő szélesítést is illik tenni rá és a kerékív kivágást is nagyobbítani kell. Lehet rátenni kiegészítőket: szárnyakat, spoilereket, kipufogóvégeket, tetőcsomagtartót, vonóhorgot, ködlámpát, bukókeretet, gallytörőt. Akár házilagosakat akár más autókról érkezetteket. 

Itt a motor kikerült az autóból és egy hétköznapi motorházfedél került a helyére






Gallytörő, bukókeret, emelt kaszni, új kerék

Üveges 
Az ablak egy különleges téma, amiről már volt szó korábban. Lehet felújítani de ki is lehet cserélni például különböző árnyalatú iratborítóra is. Az íveknél nagyon kell figyelni, az már komolyan abszolválandó feladat. Ha valaki nem akar vagy nem tud belebonyolódni a gyártásba de a régi már használhatatlan, felújíthatatlan, akkor „lefóliázhatja”, vagyis fényes feketével befestheti. Ablak „befalazása” vs. ablak kivágása. 

Sötét üvegezés









Beltér 
A beltér átalakítása szintén jó falat, a kormánycserétől a sportülésekig sok minden belefér. Nemlétező belterek kialakítása. A motorok variálása, egyikből a másikba hekkelése szintén érdekes lehet, arról nem is beszélve, hogy magát a motort is adott esetben le lehet gyártani (például néhány sorhatosból V12-est előállítani). 

Egy kifestett beltér


Az eltüntetett motor egy egész más karakterű autót eredményezett.

A korábbi motor helyére egy jóval szerényebb változat került
  Esztétikai kérdés
A lámpák kiszínezése alapnak tűnik, de nem is olyan egyszerű mint hinnénk. Sok múlik a festéken például. És itt is befigyelhet a „Lexus lámpák” színvilága is akár. Ennek a látványnak a kifejlesztésére még nem láttam példát ilyen léptékben. Az első fényszórók tuningja (üvegstrassz implantátum) már komoly kihívást jelent. A karosszéria egyes darabjainak levágása egyszerű módszer, viszont ha egy-egy karosszériarészt új formában készít el valaki, azt meg lehet süvegelni egyből. Utcaiból hotrod kialakítás, nagyon népszerű lehet, minimális (szabály)kötöttséggel, nagy fantáziával, bőséges forrásanyaggal a háttérben.

A teljesen új rendeltetéshez teljesen új hátsó rész elkészítése szükséges 


Az üvegstrassz alkalmazása lámpaként


Felépítmény 
Teherautók, kamionok átgyúrása, tengelyszámok növelése, csökkentése vagy akár a felépítmények átvariálása, cseréje, új gyártása, külön nagy kategória. Nagy pótkocsi felületekre egyedi dekorációk gyártása. Utánfutók átértelmezése más célra, más léptékre: már volt erre is példa. 



Új kaszni



Itt csak a különleges felépítmény készült a meglévő platóhoz


Villo
 Kékfényes autóból polgári autó vs. polgári autóból kékfényes autó. Vagy más megkülönböztető jelzés felszerelése. piros, kék, zöld, narancs színben. Szóban vagy fényhídként. Hagyományos vagy ledes változatban.

Itt a hátsó fényhíd kialakítása érdekes leginkább
 

A szélvédő "mögé" helyezett ledes villogósorra egy példa

Különleges esetek





A legnagyobb kihívás talán a roncsautók vagy a karambolos autók elkészítése. Igen jó megfigyelőképességet kíván ha valaki léptékhelyesen próbál meg autótörést ábrázolni. Különösen figyelni  kell az egyes anyagok roncsolódási jellemzőire és arra, hogy ez miként valósítható meg a kisautónál használt vagy felhasználandó anyagok esetében.

 Az átalakítások kategóriában végtelen számú üres virtuális rekesz van még. Töltsük meg együtt őket!




A sorozat részei:

l. rész: Alapelvek, szétszedés, összerakás
ll. rész: Festési előkészületek, festéktelenítés
lll.rész: Karosszéria-munkák
lV. rész: Mielőtt festeni kezdünk
V. rész. Festés
Vl. rész: Dekoráció
Vll. rész: Rozsda
Vlll. rész: Futómű
lX. rész: Extrák, tippek, trükkök
X. rész: Műgyanta munkák alkatrészpótláshoz (Link: Játékdoki)

Xl. rész: Fotózási alapok






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése