Álcázott prototípusra bukkantam
A furcsa és hiányosnak mondható cím nem hiba, direkt nem került sor a konkrét típusadatok bepötyögésére. Hogyan is fedhetném fel a titkot, mivel titkos úton jártam. Ugyanis a dolgok lényege veszne el ha megmondanám már most, hogy melyik típusról van szó. Az átalakítás lényege az álcázás. Az a fajta álcaburkolat az amorf görbe vonalas dekorációval, ami a még be nem mutatott de már utcai tesztpéldányként közterületen hajtott autókat burkolja, hol részben, hol teljesen. Nem szeretnék, ha idő előtt kiderülnének a formai újdonságok, és a marketingesek varázslatos és sokszor nagyotmondó megfogalmazásai értelmüket vesztenék a bemutatón.
A furcsa és hiányosnak mondható cím nem hiba, direkt nem került sor a konkrét típusadatok bepötyögésére. Hogyan is fedhetném fel a titkot, mivel titkos úton jártam. Ugyanis a dolgok lényege veszne el ha megmondanám már most, hogy melyik típusról van szó. Az átalakítás lényege az álcázás. Az a fajta álcaburkolat az amorf görbe vonalas dekorációval, ami a még be nem mutatott de már utcai tesztpéldányként közterületen hajtott autókat burkolja, hol részben, hol teljesen. Nem szeretnék, ha idő előtt kiderülnének a formai újdonságok, és a marketingesek varázslatos és sokszor nagyotmondó megfogalmazásai értelmüket vesztenék a bemutatón.
Típusismertető helyett
Tulajdonképpen erre a helyre kerülne az a fejezet, amelyik
az eredeti autó leírásával, történetével foglalkozik, de ez ebben az esetben
okafogyottá vált. Helyette talán valamiféle rejtvényfejtésre invitálom az
olvasót. Aki olvassa a kisautós blogokat, az már előnyben van, mivel már volt szó erről a
típusról korábban, a szomszédban, több gyártó által is. Ennyit segítségül. A helyes megfejtők
megfejtést a kommentfalon leírók felkerülhetnek a matchboxpark blog
virtuális dicsőségtáblájára.
Labirintus vagy op-art?
Addig is - anélkül, hogy a lényegre rátekintést engedek -
következzen az átalakítás leírása. A kocsik érdekes megfestése mindig is
izgatott. Számomra érdekes festés egy-egy álcázó dekoráció is. Mindig érdekelt,
hogy vajon néhány amorf vonal, megtévesztően görbülő egyenesek vajon tényleg
elrejtik-e az adott kocsi éleit, formáját. Szerintem nem annyira. Nekem
legalább is. De lehet, hogy nem is ez a cél. Sőt, inkább figyelemfelkeltő:
hoppá, itt valami érdekes kocsi suhan a belső sávban, nézzük csak meg jobban.
És máris indul a gerillamarketing, mert biztos, hogy van van az álcázott autón
olyan alkatrész, ami típusjellemző (felni, arányok, hűtőmaszk, a beltér vagy
akár csak az indítókulcs kialakítása, vagy csak a fel nem ragasztott márkalogo
alakú karosszériamélyedés.
Ez egy olyanra maszkírozott kép, ahogy általában az alkalmi
lesifotósok, vezetés közben nagy sebességnél fotózásra alkalmatlan technikával
képet készítenek valami ismeretlen géperejű járműről, és utána azt nagy örömmel
publikálják, mint a világ új technikai fölfedezését
Léptékhelyes álcázás
Amikor a tesztautó viszont már le van ragasztva valamilyen
ponyvával és idomtalan műanyagburkolatokkal,
lámpatakarásokkal, idegen alakú pótlámpákkal van ellátva, akkor kicsit
nehezebb a feladat. Az én autóm egy ilyen állapotú tesztautót mintáz meg.
Burkolva van az eleje és a hátulja, mint a két legjellemzőbb része egy autónak.
Az eredeti kisautó kéklámpás volt, ez - szokás szerint nálam megszűnt (majd
bepótolom máshol a kékségek hiányát) - megszűnt. Viszont nem akartam egy
hasonló modellt berakni a meglévők mellé. Ekkor jutott eszembe - egy ilyen fotó
alapján - hogy vajon én is tudok-e olyan mintát festeni az autóra ami valójában
is álcázza, elrejti a típust.
A műszerfal takarása és a műszerfal bal oldalára
felerősített laptop
Camouflage
És jött a kivitelezés. A lukak eltömése után kapott egy alap
fehér festést, majd papírból imitáltam rá a ponyvaburkolatot, ahogy a nagyok.
Nem túl passzentosan, itt-ott kicsit lefegősre hagyva, a lényeges részeire
ráhajtva. A jobb idomulás miatt a papírt nedvesen hajtogattam a kasznira, így
néhol jobban rá is tapad, segítve a fölismerést. A lámpáknál, P-s próbarendszámnál
(igen hazánk útjain is futnak magyar próbarendszámos kocsik a különböző
alkatrészek Magyarországon tervezett/gyártott egységeinek próbái alatt),
hűtőknél kis lukakat vágtam ki, a funkciók működőképessége érdekében, bár ezek - az eredetiekhez hasonlóan - nem segítenek a
felismerésben. Ezért ilyen szabályos alakúak a kivágott rések az adott
helyeken.
A kész ragasztások után így is kapott az egész kaszni egy
újabb réteg fehér festéket, hogy a fém és papír részek jobban homogének
legyenek. A munka legizgalmasabb része ezután kezdődött. Vékony alkoholos
filccel elkezdtem rárajzolni a furcsa spirálokat, törtvonalakat,
labirintusszerű vonalömlenyeket a vastagságukban és távolságukban folyamatosan
változó csíkokat, vonalakat. Nagyon élvezetes, ugyanakkor nagy pontosságot
igénylő munkafolyamat volt, nehogy léptékcsúszás legyen belőle. És ezt sem
lehetett volna szépen javítani az esetleges rontásoknál.
Mindezek után már igazán kíváncsi vagyok, hogy vajon az én
autócsomagolásom és álcagrafikám vajon tényleg elérte a célt vagy sem?
Azért aki a sziluetteket ismeri annak már könnyű
A műszercsoport takarása is megpillantható
Eszembe nem jutott volna ilyet csinálni, jó lett.
VálaszTörlés8-) Akkor gondolom a típus is megvan...
VálaszTörlés