2014. április 10., csütörtök

Irodaszert vegyenek

Mercedes 410 (Dudley Stationery)

( Conrad )

bemutató

 


Az eredeti Merci furgon mindig is tetszett, legtöbbet mentőautóként láthattuk annak idején, aztán meg főképpen a „zőcségesek” és kőművesbrigádok rogyasztották porba amíg csak mozdulni tudtak. A furgon eredeti neve T1 volt hivatalosan. Sokféle kóddal (207-407, 208-408) jelölték, de végső soron a forma szinte ugyanaz volt mindegyiknél. Az autós sikertörténetekre jellemzően rengeteg variációban gyártották, a különleges buszfelépítményektől kezdve a lakóautón át egészen a billencsig és a tűzoltókocsiig. Meg a mentőkig, hiszen az egyik etalon alaptechnika volt és ma is az a mentőfelépítményekhez. 1977-1996-ig gyártották. A műszaki adatokon itt lehet csemegézni. A Cobra 11 rajongók sem úszták meg, több részben is törték a típust rendesen. Megbízhatósága, gazdaságossága miatt sok cég használta a legkülönfélébb termékeinek a szállítására. A mi esetünkben az irodaszer kiszállításra.

Kicsit már odavan a kaszni

A furgonnal közös történet az én szemszögemből akkor kezdődött amikor egy bizonyos angol Dudley Stationery nevű irodaszer forgalmazó/gyártó cég termékeinek az értékesítését kezdtem el hazánkban a kilencvenes évek elején. A cég akkori színe volt a világos narancssárga. Sajnos az itthoni termékszállítást nem Mercedessel végeztük, viszont a cégtől reklámajándékként egy kis flotta Dudley feliratos Mercedes furgon került hozzánk. Ennek egyik tagja kerül most terítékre.

Talán ez az egyik legvitathatóbb esztétikai pontja, de viszont működik

A kiskocsi gyártója a Conrad, léptéke 1:50, tehát nem igazán illeszkedik a legtöbb kisautós sorba. Annak ellenére, hogy reklámtárgy jellegű igen jó kidolgozása van, minden tekintetben. Gumi kerekek a műanyag felniken. Ez már önmagában is a játék kategória fölé pozicionálja a kisautót. Nyitható hátsó ajtók. Igaz, igen hatalmas zsanérokat kapott viszont maga az ajtó nagyon vékony. Ami viszont a legjobban tetszett, hogy van egy működő tolóajtaja. Ami nyitáskor kiugrik a karosszéria síkjából és úgy csúszik hátrafelé, mint a nagyoknál. Az illeszkedése is teljesen pontos a ferdére kiképzett éleknek köszönhetően.
Az első lámpák egy fémes jellegű burkolatot kaptak. Sajnos az indexek is ami elég furcsává teszi az összképet. Az indexlámpa búra formája és helye tökéletes amúgy. Ezzel szemben a hátsó lámpa kiképzése minimálisra sikeredett. Kicsit talán kisebb, mint a valóságban és a hatalmas zsanérok el is nyoomják rendesen. A beltere...  ... az megvan de inkább csak darabra. Van benne ülés van benne műszerfal és egy vízszintesen álló fekvő karimájú hatalmas kormány. Ugorjunk! A Mercedes csillag az elején nagyon finom kiképzésű és gyönyörűen csillog még ma is. Vonóhorog van a hátulján, ami végre teljesen arányos és funkcionálna is ha lenne ekkora léptékű vontatmányom. Az alja fém és némi technikai részletek láthatók is rajta de ezt sem hangsúlyozták agyon.

Cégnév, cím, telefon és mehet is a rendelés

Arányait tekintve teljesen jó a furgon (a nagy hátsó zsanéroktól eltekintve), tisztán hozza az élő változat szögletes célszerűségét. A kocsi viharos gyerekszobai időket élt át mielőtt befejezve a pályafutását a vitrinbe került volna, ez látszik is rajta. Többször volt gyorsjavításon, életmentésen a játék folytatása érdekében. Mivel azonban csavaros az összeerősítése ez nem jelentett rombolást is egyben.Viszont a céges felirat és az eredeti szín miatt nem kerül felújításra, ebben az állapotban emlékeztet engem az irodaszeres szép időkre.

Kár, hogy fényes az index

Komoly, erőteljes megjelenés, mint a valóságban

Talán egy hangyányit magasabbnak kellene lennie ehhez a szélességhez

Kora hajnali irodaszer kiszállítás

Látszanak a korabeli ragasztásnyomok is




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése